perjantai 21. helmikuuta 2014

Henkevää keskustelua.

Lapsilla on outo logiikka.

4-vuotias: "Äiti."
Äiti: "No?"
4-vuotias: "Miksei Joonas oo mun serkku?"
Äiti: "Joonas ei ole sukulainen. Se on kaveri."
4-vuotias: "Mutta mä tahon että se on mun serkku."
Äiti: "Miksi? "
4-vuotias: "No iha huvikseen. Mä tahon että se on mun paras kaveri."

Ja sitten ne osaavat olla hyvin vaativia.

Äiti: "Tytöt, syömään."
2-vuotias: "Haluan makkaraleivän."
Äiti: "Nyt syödään tortilloja. Tule istumaan."
2-vuotias: "Saisinko nuudelipastaa kiitos?"

Ja sitten niillä on erikoisia pyyntöjä ja hassuja syitä pyyntöihinsä.

4-vuotias: "Äiti. Voisitko synnyttää kolme lasta lisää?"
Äiti: "Miksi?"
4-vuotias: "En jaksa aina leikkiä ton Liljan kaa."
Äiti: "Ei ne lapset synny lapsina. Ne on sellaisia huutavia vauvoja. Ja sitten ne olisi vielä Liljaakin pienempiä."
4-vuotias: "Ei haittaa. Laitetaan ne sellaiseen pinnasänkyyn."

1 kommentti:

Anu kirjoitti...

Tosi tutun kuulosia keskusteluja :D

Meillä on nyt kovastikin keskusteltu tuosta kolmannesta vauvasta ja että kaikki syntyy vauvoina.