perjantai 25. heinäkuuta 2014

Servata.

Servaaminen oli mulle uusi termi vielä hetki sitten. Urbaani sanakirja selittää termin näin: "laittaa toinen hiljaiseksi sanomalla tälle jotakin osuvaa". Servaaminen on kai jotain, mitä nuoret yleensä tekevät vanhemmilleen. Sellaista näsäviisasta vittuilua.

Kuulin eräänä kuumana päivänä kun eräs 3-vuotias lapsi jutteli erään vanhemman miehen kanssa. Molemmat istuivat ruoan jälkeen pihalla tuoleissa. Mies poltti tupakkaa.

3-vuotias tyttö: "Et ole vieläkään päässyt tutista eroon?"
          ** lyhyt hiljaisuus**
65-vuotias mies: "Mä sentään olen päässyt vaipoista eroon."
          **lyhyt hiljaisuus**
3-vuotias tyttö: "Minä en olekaan aikuinen."

3 kommenttia:

Jeppula kirjoitti...

Mahtava keskustelu!

Retromoderni kirjoitti...

Piti myös googlata mitä servaaminen tarkoitti kun poikani sanoi sen minulle. On ne nykyajan muskut vaan penteleen viksua sakkia. Hiljaseks olen pari kertaa jäänyt :D

Saara kirjoitti...

Hei, served! (Ei suinkaan söörvd, vaan ihan suomalaisitten served) Niin nuo muksut sanoo ainakin täällä toisilleen... Urbaani sanakirja on pelastanut tän open monta kertaa. Ja sitten oonkin ite päässy olemaan nokkela. Hahah! :D Ainakin oon joskus yrittäny, onnistuminen on vaihtelevaa. ;)